+420 582 388 106
ou@vicemerice.cz
logo Olomocký kraj

fulltext

5. 7. Cyril a Metoděj

Zítra: Mistr Jan Hus
Drobečková navigace

Úvod > Naše obec > Aktuality

Aktuality


Zápis dětí do 1. třídy - ZŠ Němčice nad Hanou

Datum konání: 1. 4. 2020

Zápis dětí do ZŠ Němčice nad Hanou.pdf



Informace o podání daňového přiznání

Datum konání: 2. 4. 2020

Finanční úřad pro Olomoucký kraj informuje veřejnost o bezkontaktních možnostech podání daňového přiznání.

TZ FÚ pro OLK - Sběrný box.pdf



Člověk v tísni - speciální infolinky

ČvT linky pomoci.pdf



Doporučení občanům k zamezení šíření onemocnění COVID-19

 

 

Doporučení občanům k zamezení šíření onemocnění COVID-19 způsobeného novým koronavirem SARS-CoV-2  

Krajská hygienická stanice Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci (dále jen „KHS“) 

doporučuje všem osobám 

nacházejícím se na území Olomouckého kraje, aby si pro vlastí potřebu vedli záznamy o svém pohybu na veřejných místech, zejména, aby si zapisovaly veškerá setkání s ostatními osobami. 

Tyto soukromé záznamy by měly obsahovat:

  • datum, čas a délku kontaktu s jinými osobami;
  • místo, kde ke kontaktu došlo;
  • osoby, které byly kontaktu přítomny;
  • informace o tom, kdy došlo ke změně zdravotního stavu;
  • datum, kdy byla změna zdravotního stavu konzultována po telefonu s lékařem;
  • popř. použité ochranné pomůcky při kontaktu s jinými osobami. Př. záznamu:
  •  
  • 23. 3. 2020, 12:00 – 12:30, OC Haná – Tesco Olomouc, platba u pokladny č. 5, látková rouška
  • 23. 3. 2020, 13:00 – 13:30, návštěva zubaře: MUDr. Novák, Chválkovická 1111, Olomouc, v čekárně přítomni 2 pacienti, jednorázová rouška, kontakt s lékařem a sestrou cca 15 min, bez roušky. Tyto záznamy KHS doporučuje uchovávat alespoň po dobu 20 dnů zpětně. Při důsledném zápisu bude v případě prokázání nákazy onemocněním COVID-19 u takovéto osoby možné ze strany KHS přesněji a rychleji dohledávat možné další nakažené osoby. Zamezení šíření onemocnění COVID-19 tak bude efektivnější. Záznamy KHS nezasílat, údaje by byly KHS telefonicky sděleny pouze na vyžádání, tedy v případě, kdy by tyto osoby byly ze strany KHS osloveny z důvodu zjišťování možných kontaktů. Děkujeme všem za součinnost.                                            
  •                                                                                                             Krajská hygienická stanice
  •                                                                                                        Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci
  •                                                                                                             


Pravidla pro likvidaci ochranných pomůcek

Datum konání: 30. 4. 2020

1.. Likvidace roušek, filtrů od osob, které nejsou infikovány nebo nejsou v povinné karanténě: rouška, filtr se vloží do plastového (igelitového) sáčku, poté se sáček vloží do dalšího plastového sáčku, který se zaváže a poté se odloží (vyhodí) do směsného komunálního odpadu.

2. Likvidace roušek, filtrů (kapesníků) od osob, které jsou v povinné karanténě, ale nemají prokázáno onemocnění COVID-19: rouška, filtr (kapesník) se vloží do plastového (igelitového) pytle, který se zaváže, poté se plastový pytel vloží do druhého plastového pytle, který se zaváže. Povrch vnějšího pytle by měl být ošetřen dezinfekčním prostředkem a zavázaný pytel se poté odloží (vyhodí) do komunálního odpadu.

3. Likvidace, roušek, filtrů (kapesníků) od osob, které mají prokázáno onemocnění COVID-19 a jsou v domácím léčení: rouška, filtr (kapesník) se vloží do plastového (igelitového) pytle, který se zaváže, poté se plastový pytel vloží do druhého plastového pytle, který se zaváže, povrch vnějšího pytle by měl být ošetřen dezinfekčním prostředkem, takto zajištěný odpad se doporučuje vložit do sběrných nádob komunálního odpadu až po 48 hodinách po jeho uzavření.

Obce mohou zajistit speciální sběrová místa pro likvidaci roušek, filtrů a dalšího materiálu kontaminovaného osobou, která je pozitivní na COVID -19  a je léčena v domácnosti.

4. Likvidace roušek, filtrů a dalšího potenciálně infikovaného materiálu ve zdravotnickém zařízení: řídí se provozním řádem jednotlivých zdravotnických zařízení. Na odpad se pohlíží jako infekční a dle toho se musí likvidovat.

 



Prokazování totožnosti osobními doklady v době nouzového stavu

Za účelem omezení pohybu osob i činnosti řady institucí ze zdravotních důvodů se doporučuje aplikovat následující postup:

Prokazování totožnosti:

Občané, u nichž v občanském průkazu nebo v cestovním pase skončila doba platnosti těchto dokladů po dni 1. března 2020, mohou na území České republiky prokazovat svoji totožnost i nadále těmito neplatnými doklady.  Je-li občan držitelem alespoň jednoho platného dokladu (občanský průkaz, cestovní pas nebo řidičský průkaz) upřednostňuje se prokazování totožnosti některým z těchto stále platných dokladů.

Prokazování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidle

* Osoby, jimž  skončila platnost řidičského průkazu během nouzového stavu, mohou na území České republiky řídit motorové vozidlo pro příslušnou skupinu motorového vozidla). Po dobu trvání nouzového stavu není držitel řidičského průkazu, jehož platnost skončila během nouzového stavu, povinen jej odevzdat (tedy neplatí povinnost vyplývající z ustanovení § 113 odst. 2, kdy je držitel povinen bez zbytečného odkladu odevzdat příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností).

Pozastavení povinností občana při vydání občanského průkazu

Občané, kterým skončila doba platnosti občanského průkazu po dni 1. března 2020, nemají dočasně povinnost požádat o vydání nového občanského průkazu ve lhůtě do 15 pracovních dnů podle ustanovení § 14 odst. 1 písm. d a e)zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech



Metodika používání e-receptu

Zajištění a vyzvednutí eReceptu jinou osobou

eRecept může lékař vystavit na základě žádosti pacienta bez jeho přítomnosti v ordinaci  a bez vyšetření pouze v případě, že:

-       tak rozhodne lékař (pokud je mu dobře znám zdravotní stav pacienta nebo má k dispozici jeho zdravotnickou dokumentaci),

-       se jedná o trvale užívané léky,

-       zdravotní stav pacienta je stabilizován,

-       medikace je dobře nastavena.

Způsoby předání eReceptu (určuje pacient): 

-       NEJVHODNĚJŠÍ A NEJJEDNODUŠŠÍ BEZKONTAKTNÍ ZPŮSOB PŘEDÁNÍ eReceptu - prostřednictvím SMS zprávy na jakýkoliv mobilní telefon - eRecept je zaslán na uvedené telefonní číslo textovou zprávou s identifikátorem. SMS zprávu může pacient přeposlat na další telefonní číslo; eRecept může v lékárně vyzvednout i jiná osoba.

-       na listinné průvodce - bezplatně vytištěná listinná průvodka musí být předána pacientovi nebo jiné osobě, způsob předání průvodky není jednoznačně stanoven; v případě, že bude průvodku za pacienta vyzvedávat jiná osoba, musí pacient o tomto způsobu předání a o osobě, která bude průvodku vyzvedávat, předem informovat příslušného lékaře,

-       aplikace pro pacienty SMART telefon, pro seniory obtížně využitelná,

-       zaslání prostřednictvím datové (emailové) zprávy – pro seniory obtížně využitelné.

eRecept může bez přítomnosti pacienta vystavit i zastupující praktický lékař, případně specialista, který má informace o zdravotním stavu pacienta.

Lékař, který nemá informace o zdravotním stavu pacienta a nemůže si ověřit, jaké léky jsou mu pravidelně předepisovány, nemůže eRecept bez vyšetření pacienta vystavit.

 

 



Informace - likvidace použitých roušek

Jak nakládat s rouškami v domácnostech bez potvrzených nakažených nemocí COVID-19

  1. Použité roušky vložte do plastového pytle s tloušťkou minimálně 0,2 mm, zavažte a povrch pytle dezinfikujte. Pokud použijete tenčí materiál, je potřeba dát dva pytle a dezinfikovat vnější.
  2. Přesvědčte se, že pytle jsou skutečně dobře zavázané.
  3. Takto zabezpečený odpad vhoďte pouze a jen do černé popelnice (na směsný komunální odpad).
  4. V žádném případě neodkládejte tyto zavázané pytle mimo kontejnery, abyste neohrozili zdraví pracovníků svozových společností.
  5. Po manipulaci s odpady je vždy nutné umývat si ruce mýdlem a vodou.


Opatření Finančního úřadu pro OK s ohledem na aktuální situaci

TZ FU pro OLK COVID-19.pdf



Uzavření obecního úřadu

Datum konání: 16. 3. 2020 - 25. 3. 2020

V souvislosti s vydaným mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví ČR s rozšířením onemocnění COVID-2019, se starosta obce Víceměřice Eduard Novotný, rozhodl omezit úřední hodiny Obecního úřadu ve Víceměřicích, a to pouze v pondělí  na dobu od 17:00 do  19:00 hodin. Ostatní dny jsou úřední hodiny zrušeny. Rozhodnutí je účinné od 16. března 2020 až do odvolání. Veřejnost může kontaktovat zaměstnance obecního úřadu, a to prostřednictvím e-mailu: obec@vicemerice.cz, datové schránky, telefonicky ((582388106 – úřad, 724 107 221 starosta), případně můžete zanechat dokumenty k vyřízení v poštovní schránce, umístěné u hlavního vchodu do budovy úřadu. Poplatky za komunální odpad a poplatky ze psů, můžete uhradit bezhotovostně, a to na číslo účtu 184 042 845/0300, var. symbol uveďte číslo domu. 

Věříme, že přijatá opatření pochopíte, chceme být všichni zodpovědní a ohleduplně ke svému okolí.